Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4026041402   Coeducació en construcció
2020-2021   Grup de treball. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   27/10/2020 - 1/6/2021 (30 hores) de 11:00h a h
   CRP del Vallès Occidental II
   Alcoi, 57 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
   Activitat en format virtual.
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020
  
Descripció i   Metodologia:   El grup neix a partir de dues formacions presencials en Coeducació que s'han realitzat en els últims dos cursos, de la necessitat d'aprofundir en les nostres pràctiques metodològiques i en la urgència d'intercanvi d'experiències coeducatives i de situacions que apareixen a l'aula de diversitat afectiva i sexual.
  
Objectius   • Visualitzar les diverses formes possibles de viure la identitat, el cos, el gènere i la sexualitat. Reflexionar sobre aquestes realitats (persones intersexuals, trans, gais, lesbianes i bisexuals).

• Aportar recursos teòrics i materials didàctics que permetin modificar positivament la pràctica educativa evitant la discriminació per raó de sexe, identitat i diversitat sexual.

• Establir les bases de continuïtat i de treball posterior per definir unes línies clares i concretes de la intervenció coeducativa al centre: claustre, espais de participació del centre, alumnat i famílies.

• Identificar les discriminacions per raó de sexe, identitat o d’orientació sexual que es donen en la nostra societat, en la família, en el treball, en la participació social i política, etc Prendre una posició de rebuig davant d’aquestes discriminacions de caràcter sexista o homòfob i prevenir situacions de bulling per motius d’orientació sexual, identitat o de gènere a les aules

• Comprendre com es transmet el sexisme a partir del llenguatge, tant des de la semàntica com des de la sintaxi. Conèixer els diversos mecanismes que permeten corregir aquesta transmissió.

• Reconèixer qui tipus de jocs, joguines i contes reflecteixen i reprodueixen el sexisme. Descobrir com posar fi a aquesta situació.

• Adonar-se de la funció dels llibres i materials educatius en la transmissió dels estereotips sexistes, tant a partir dels textos, com de les il•lustracions. Potenciar la creació i l’ús de materials pedagògics no sexistes.

• Fer conscients a les persones que realitzen activitats amb nens , nenes i joves que es comporten i tracten les nenes i els nens de manera diferent. Veure com és possible canviar aquesta situació.

• Conèixer la desigualtat d’oportunitats de les dones en el món laboral i formatiu de les noves tecnologies. Proposar accions positives per motiva a les noies i les dones en aquest camp.

• Identificar els factors que condicionen i determinen les eleccions de les dones en el món laboral. Impulsar una orientació escolar i professional que possibiliti la llibertat d’elecció amb igualtat d’oportunitats.

• Tenir una visió de conjunt dels diferents indicadors que mostren com els centres educatius, escolars i no escolars, es transmet la desigualtat per raó de sexe a les noves generacions. Veure la necessitat d’una acció global que incideixi en tots els factors que contribueixen a aquesta transmissió

  
Continguts   • Educació i gènere: introducció de la perspectiva de gènere en la mirada educativa que abordarà aspectes com el sistema sexe-gènere, els diversos agents de socialització o la construcció de les identitats de gènere.

• La coeducació dins el centre educatiu: anàlisi dels diversos àmbits de desigualtat dins el centre educatiu i la coeducació com a eina de transformació dels mateixos.

• De la reflexió a l'acció: anàlisi de les dinàmiques de discriminació i formes de violències presents en l’entorn educatiu i en la seva detecció. Propostes per a la intervenció.
  
Observacions   Donada la situació sanitària excepcional les sessions formatives es realitzaran exclusivament en format NO PRESENCIAL.
  
Formador/a   Julia López Quintana i Mercè Gómez Llobregat
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
- Elaboració de materials i propostes d'aula recollida
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Tasques d'aula recollides
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   27/10/2020   1000   1100 
 Sessió 2   -   -   -    
 Sessió 3   -   -   -    
 Sessió 4   -   -   -    
 Sessió 5   -   -   -    
 Sessió 6   dimarts   01/06/2021   1000   1100 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent