4026041402 |
Coeducació en construcció |
2020-2021 |
Grup de treball. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
27/10/2020 - 1/6/2021 (30 hores) de 11:00h a h |
|
CRP del Vallès Occidental II |
|
Alcoi, 57 (Terrassa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental II
|
| |
|
Activitat en format virtual.
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El grup neix a partir de dues formacions presencials en Coeducació que s'han realitzat en els últims dos cursos, de la necessitat d'aprofundir en les nostres pràctiques metodològiques i en la urgència d'intercanvi d'experiències coeducatives i de situacions que apareixen a l'aula de diversitat afectiva i sexual.
|
| |
Objectius |
• Visualitzar les diverses formes possibles de viure la identitat, el cos, el gènere i la sexualitat. Reflexionar sobre aquestes realitats (persones intersexuals, trans, gais, lesbianes i bisexuals).
• Aportar recursos teòrics i materials didàctics que permetin modificar positivament la pràctica educativa evitant la discriminació per raó de sexe, identitat i diversitat sexual.
• Establir les bases de continuïtat i de treball posterior per definir unes línies clares i concretes de la intervenció coeducativa al centre: claustre, espais de participació del centre, alumnat i famílies.
• Identificar les discriminacions per raó de sexe, identitat o d’orientació sexual que es donen en la nostra societat, en la família, en el treball, en la participació social i política, etc Prendre una posició de rebuig davant d’aquestes discriminacions de caràcter sexista o homòfob i prevenir situacions de bulling per motius d’orientació sexual, identitat o de gènere a les aules
• Comprendre com es transmet el sexisme a partir del llenguatge, tant des de la semàntica com des de la sintaxi. Conèixer els diversos mecanismes que permeten corregir aquesta transmissió.
• Reconèixer qui tipus de jocs, joguines i contes reflecteixen i reprodueixen el sexisme. Descobrir com posar fi a aquesta situació.
• Adonar-se de la funció dels llibres i materials educatius en la transmissió dels estereotips sexistes, tant a partir dels textos, com de les il•lustracions. Potenciar la creació i l’ús de materials pedagògics no sexistes.
• Fer conscients a les persones que realitzen activitats amb nens , nenes i joves que es comporten i tracten les nenes i els nens de manera diferent. Veure com és possible canviar aquesta situació.
• Conèixer la desigualtat d’oportunitats de les dones en el món laboral i formatiu de les noves tecnologies. Proposar accions positives per motiva a les noies i les dones en aquest camp.
• Identificar els factors que condicionen i determinen les eleccions de les dones en el món laboral. Impulsar una orientació escolar i professional que possibiliti la llibertat d’elecció amb igualtat d’oportunitats.
• Tenir una visió de conjunt dels diferents indicadors que mostren com els centres educatius, escolars i no escolars, es transmet la desigualtat per raó de sexe a les noves generacions. Veure la necessitat d’una acció global que incideixi en tots els factors que contribueixen a aquesta transmissió
|
| |
Continguts |
• Educació i gènere: introducció de la perspectiva de gènere en la mirada educativa que abordarà aspectes com el sistema sexe-gènere, els diversos agents de socialització o la construcció de les identitats de gènere.
• La coeducació dins el centre educatiu: anàlisi dels diversos àmbits de desigualtat dins el centre educatiu i la coeducació com a eina de transformació dels mateixos.
• De la reflexió a l'acció: anàlisi de les dinàmiques de discriminació i formes de violències presents en l’entorn educatiu i en la seva detecció. Propostes per a la intervenció.
|
| |
Observacions |
Donada la situació sanitària excepcional les sessions formatives es realitzaran exclusivament en format NO PRESENCIAL.
|
| |
Formador/a |
Julia López Quintana i Mercè Gómez Llobregat
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents en relació del desenvolupament de l'activitat formativa
- Elaboració de materials i propostes d'aula recollida
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Tasques d'aula recollides
|
| |
E-mail |
crp-terrassa@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
27/10/2020 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
|
Sessió 3 |
- |
- |
- |
|
Sessió 4 |
- |
- |
- |
|
Sessió 5 |
- |
- |
- |
|
Sessió 6 |
dimarts |
01/06/2021 |
1000 |
1100 |
|
| |